среда, 21 сентября 2011 г.

Підсумки секційного засідання, яке відбулося 20.09.2011 року

Підсумки секційного засідання
методистів Р(М)МК – координаторів районних (міських) мереж шкіл сприяння здоров’ю за темою
«Стан і шляхи підвищення якості формування здорового способу життя та превентивної освіти в навчальних закладах Харківської області»

20 вересня 2011 року на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» відбулося засідання методистів Р(М)МК(Ц)  – координаторів районних (міських) мереж шкіл сприяння здоров’ю. Під час роботи учасниками було проаналізовано стан та визначено основні шляхи підвищення якості формування здорового способу життя та превентивної виховання в навчальних закладах Харківської області.
 




    Також актуалізовано значення науково-методичного супроводу процесу формування здорового способу життя, опрацьовано «Положення про Всеукраїнський конкурс-захист сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння здоров’ю» (наказ МОНМС України від 20.07.2011 № 828).
Секційне засідання проводилося спільно з Інститутом охорони здоров’я дітей та підлітків АМНУ. У роботі секційного засідання взяли участь 49 осіб, у тому числі науковців – 3, методистів Академії – 7, методистів Центру професійної технічної освіти – 1, методистів Р(М)МК(Ц) – 29, спеціалістів Р(М)В(У)О – 3, заміна відбулася у 3 районах, директорів ЗНЗ – 3.
Були відсутні представники 7 районів (міст): Дворічанського, Коломацького, Краснокутського, Куп’янського, м. Ізюм, м. Куп’янськ, Фрунзенського району
м. Харкова.
Учасники секційного засідання мали змогу ознайомитися з результатами спільних досліджень Академії та Інституту охорони здоров’я дітей та підлітків
АМНУ, із системою роботи відділу освіти Лозівської міської ради Харківської області та навчальних закладів щодо формування єдиного здоров’язберігаючого простору, з досвідом діяльності Харківської ЗОШ І-ІІІ ст. № 22 – переможця Всеукраїнських конкурсів-захистів сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння здоров’ю» 2006, 2009 років.
Спільно з методистами 5 структурних підрозділів Академії було розроблено алгоритм підвищення якості формування здорового способу життя та превентивної освіти в умовах навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю.
Учасники секційного засідання отримали:
1.     Посібник: Стан і шляхи підвищення якості виховної роботи, превентивної освіти та розвитку психологічної служби в Харківському регіоні (інформаційно-аналітичні матеріали, методичні рекомендації) / Харків: Харківська академія неперервної освіти. – 2011. – 142 с.
2.     Навчально-методичний посібник: Медико-педагогічна оцінка здоров’язберігаючої діяльності загальноосвітнього навчального закладу /
Г.М. Даниленко, І.В. Волкова, Л.Д. Покроєва. – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2011. – 156 с.
3.     CD-диск з матеріалами Всеукраїнського педагогічного форуму «Здоров’я дітей – пріоритетна стратегія розвитку освіти Україні» (07-08 квітня 2011 року).
4.     Положення про Всеукраїнський конкурс-захист сучасної моделі навчального закаду «Школа сприяння здоров’ю» (наказ МОНМС України від 20.07.2011 № 828).
5.     Презентації доповідей усіх учасників секційного засідання.

За результатами анкетування з’ясовано, що 34 % координаторів районних (міських) мереж шкіл сприяння здоров’ю визначили свій рівень обізнаності щодо вимог до діяльності навчальних закладів як Шкіл сприяння здоров’ю у повній мірі, 41 % – частково, 15 % методистів потребують допомоги.
Серед проблем щодо розвитку районної (міської) мережі шкіл сприяння здоров’ю, які існують на сьогодні, названо:
-       недостатня обізнаність та низька мотивація педагогічних працівників, адміністрацій НЗ;
-       формальний підхід до проблеми формування здорового способу життя в окремих навчальних закладах;
-       не приділяється достатня увага даній проблемі у виховній системі НЗ;
-       соціальний фактор підвищення захворюваності учнів, що знижує авторитет діяльності навчальних закладів – Шкіл сприяння здоров’ю;
- недостатній рівень спортивно-оздоровчої бази НЗ, медичного обслуговування;
-       не вдається налагодити спільну роботу з державними установами та громадськими організаціями, батьками або вона відбувається формально;
-    недостатня соціальна реклама здорового способу життя.
Пропозиції щодо активізації діяльності Шкіл сприяння здоров’ю були надані такі:
1.         Розширити можливість розповсюдження ефективного досвіду Шкіл сприяння здоров’ю (виїзні заходи).
2.         Поглибити співпрацю з лікарями, науковцями, практичними психологами щодо переорієнтації педагогічних працівників на вагомість проблеми збереження здоров’я.
3.         Залучати батьківську спільноту, формувати позитивний здоровий приклад з боку дорослих.
4.         Упроваджувати факультативні курси і програми превентивного напряму в навчально-виховний процес НЗ.
5.         Покращити позашкільну фізкультурно-оздоровчу та спортивну роботу.
6.         Посилити просвіту в питаннях здорового способу життя педагогів і батьків.



Завідувач Центру формування здорового способу життя І.В.Волкова



Комментариев нет:

Отправить комментарий